
- Klassen udarbejder hvert år i august en trivselsplan. Her aftaler elever og klasselærere i fællesskab, hvilken adfærd og hvilke regler der sikrer, at alle føler sig godt tilpas i klassen. Trivselsplanen fremlægges på det første forældremøde.
- Klasselæreren afholder “Klassens tid” mindst en gang om måneden, som bruges på trivselsfremmende aktiviteter.
- Klasselærerne holder elevsamtaler med hver enkelt elev med fokus på elevens trivsel og skolegang.
- Klassen arbejder hvert år i uge 6 med særligt tilrettelagte trivselsemner.
- 9. klasse tager på lejrskole med tre overnatninger.
- For udvalgte elever i 6.-9. klasse tilbydes et særligt socialt trivselstilbud, ”Pusterummet”.
- Lærerne igangsætter samarbejdsøvelser i undervisningen.
- Lærerne sørger for, at eleverne videreudvikler samarbejdskompetencer i forskellige gruppekonstellationer.
- Lærerne guider i konstruktiv konfliktløsning.
- Lærerne laver årligt undervisningsforløb i digital dannelse.
- En gang årligt afholdes intern klassekonference med alle klassens lærere. Her gennemgås alle eleverne med udgangspunkt i den årlige trivselsmåling.
- Forældrene deltager i møder og arrangementer på skolen.
- Forældre taler og skriver pænt om og til de andre børn, forældre og skolen.
- Forældre tager kontakt til klasselærerne ved evt. bekymring eller tvivl.
I 7. klasse opbevares mobiltelefoner hele skoledagen i et aflåst skab.
I 8.-9. klasse opbevares mobiltelefoner i mobilhotel i alle lektioner og i forbindelse med omklædning til idræt.
Ved mistanke om mistrivsel. Klik her.