Gå til indhold

Trivselsarbejde i 7.-9. klasse

  • Klassen udarbejder hvert år i august en trivselsplan. Her aftaler elever og klasselærere i fællesskab, hvilken adfærd og hvilke regler der sikrer, at alle føler sig godt tilpas i klassen. Trivselsplanen fremlægges på det første forældremøde.
  • Klasselæreren afholder “Klassens tid” mindst en gang om måneden, som bruges på trivselsfremmende aktiviteter.
  • Klasselærerne holder elevsamtaler med hver enkelt elev med fokus på elevens trivsel og skolegang.
  • Klassen arbejder hvert år i uge 6 med særligt tilrettelagte trivselsemner.
  • 9. klasse tager på lejrskole med tre overnatninger.
  • For udvalgte elever i 6.-9. klasse tilbydes et særligt socialt trivselstilbud, ”Pusterummet”.
  • Lærerne igangsætter samarbejdsøvelser i undervisningen.
  • Lærerne sørger for, at eleverne videreudvikler samarbejdskompetencer i forskellige gruppekonstellationer.
  • Lærerne guider i konstruktiv konfliktløsning.
  • Lærerne laver årligt undervisningsforløb i digital dannelse.
  • En gang årligt afholdes intern klassekonference med alle klassens lærere. Her gennemgås alle eleverne med udgangspunkt i den årlige trivselsmåling.
  • Forældrene deltager i møder og arrangementer på skolen.
  • Forældre taler og skriver pænt om og til de andre børn, forældre og skolen.
  • Forældre tager kontakt til klasselærerne ved evt. bekymring eller tvivl.

I 7. klasse opbevares mobiltelefoner hele skoledagen i et aflåst skab.

I 8.-9. klasse opbevares mobiltelefoner i mobilhotel i alle lektioner og i forbindelse med omklædning til idræt.

Ved mistanke om mistrivsel. Klik her.